Foto: Astrid Maria Rasmussen, Lauge Eilsøe-Madsen og Malte Kristiansen

Bliv partner med Verdens Bedste Nyheder

Har du en ide til et partnerskab?

Vi hører altid meget gerne fra dig, hvis du har en ide til, hvordan vi kan samarbejde.
Kontakt Karoline Rahbek
kr@worldsbestnews.org
+45 7879 7781

Verdens Bedste Nyheder er i dag kendt af hver femte dansker. Det kan vi i høj grad takke vores mange og stærke partnerskaber igennem årene for. Partnerskaber har været en helt grundlæggende del af Verdens Bedste Nyheders DNA fra vi blev dannet i 2010. Siden har vi samlet de danske udviklingsorganisationer, store dele af det danske erhvervsliv, FN og Danida i et unikt samarbejde om at sikre danskerne nyheder om fremskridt, løsninger, potentialer og håb for verden.

Vi udvikler hele tiden nye, innovative partnerskaber i samarbejde med virksomheder, NGO’er og fonde, hvor vi sammen spreder konstruktiv journalistik og Verdensmål ud til danskerne.

Eksempler på partnerskaber

Medarbejdere i Arnold Busck i Kolding er klar til at give kunderne en ekstra læseoplevelse med hjem.

Verdens Bedste Morgen i Arnold Busck

Arnold Busck har siden 2018 været med i Verdens Bedste Morgen, hvor de ansatte deler aviser ud i kædens 31 butikker landet over og pakker den med i onlinebestillinger på dagen.

Foto: Lauge Eilsøe-Madsen

Bezzerwizzer Brick om Verdensmål

I 2018 udgav Verdens Bedste Nyheder en Bezzerwizzer Brick i samarbejde med Care og Bezzerwizzer. Bricken har 60 spørgsmål om Verdensmålene og konstruktive nyheder. Bricken blev sendt ud til samtlige af landets skoler og ungdomsuddannelser med støtte fra Tuborgfondet.

Foto: Emilie Koefoed

Realdania støtter Verdens Bedste Morgen

Realdania sponsorerede T-shirts, muleposer og chokolade til Verdens Bedste Morgen i 2019 og koordinerede et stort uddelingssted og kommunikerede om eventen til Realdanias medlemmer. Det gode samarbejde er fortsat, og Realdania er igen sponsor for Verdens Bedste Morgen i 2020.

Foto: Malte Kristiansen

Fokus på lighed med Roskilde Festival

Verdens Bedste Nyheder har i flere år været holdningspartner med Roskilde Festivalen. Sammen har vi sat fokus på ‘Equality’ og Verdensmålene med en række events og workshops under og efter festivalen.

Juicebrikkerne præsenterede alle 17 Verdensmål.

Juice og Verdensmål

Rynkeby har tre år lavet særlige Verdens Bedste Nyheder-juice til den årlige event. Senest i 2016, hvor 100.000 juicebrikker med Verdensmålene blev delt ud over hele landet.

Flere typer mælk spredte nyheder med en konstruktiv vinkel.

Overraskende budskaber på mælken

Thise har tre år i træk bragt Verdens Bedste Nyheder på millioner af mælkekartoner omkring Verdens Bedste Morgen.

Konstruktive budskaber prydede IC3-togene.

Verdens Bedste Nyheder på togene

Et IC3-tog og et S-tog fra DSB kørte i flere år rundt med Verdens Bedste Nyheder på ydersiden af vognene. I mere end seks år kunne passagerer i S-togene læse vores korte nyheder på skærmene hvert 20. minut året rundt.

Verdens Bedste Nyheders budskaber bliver formidlet gennem Bonniers' magasiner.

Annoncer i magasiner

Bonnier har siden 2010 bragt annoncer med årets budskaber for Verdens Bedste Nyheder i magasinerne I FORM, Illustreret Videnskab, National Geographic og Historie, der samlet har ca. 1,3 millioner læsere.

Udstillingen 'Afrika under forandring' i Industriens Hus.

Udstillinger i Industriens Hus

Afrika under forandring. Det var titlen på den første udstilling, som Verdens Bedste Nyheder lavede sammen med DI til Industriens Hus på Rådhuspladsen, hvor vi i 2014 satte spot på vigtige fremskridt og potentialer i Afrika. I 2017 hyldede vi sammen Generation Verdensmål med en udstilling, der satte fokus på de mange børn og unge, der både i Danmark og i resten af verden er i fuld gang med at skabe innovative løsninger og rykke verden i en bedre retning.

Frivillige i Portugal giver borgere konstruktive nyheder.

Verdens Bedste Nyheder i Europa

I 2015 og 2016 indgik Verdens Bedste Nyheder et særligt partnerskab med EU-kommissionen (DEVCO) om at udgive årets avis over hele EU. Verdens Bedste Nyheder-avisen blev oversat til alle EU-sprog og delt ud til særlige events i 21 lande. Målet var at engagere flere europæere i udvikling og fejre de mange globale fremskridt.

Direktør Thomas Ravn-Pedersen præsenterer avisen i New York.

FN og Verdens Bedste Nyheder: Verdensmål til danskerne

Borgere i verdens lande har været med til at stemme på, hvilke emner det var vigtigt for dem, Verdensmålene skulle handle om. My World var intet mindre end verdens største meningsundersøgelse, og i Danmark stod Verdens Bedste Nyheder for at hjælpe FN med at engagere danskere til at stemme.
Verdens Bedste Nyheder har siden 2014 været officiel samarbejdspartner med Project Everyone og Global Goals-kampagnen, der har til formål at gøre Verdensmålene berømte af så mange som muligt. Vi introducerede Verdensmålene i Danmark og skød 2015 i gang ved at lancere det som Verdens Vigtigste År med en særudgivelse af vores avis. I 2016 inviterede vi til en international konference i FN’s hovedkvarter New York sammen med FN og EU. Målet var at inspirere globale ledere og kommunikations- og policyfolk til at kommunikere om Verdensmålene.