Karoline Rahbek ny projektleder for Verdens Bedste Nyheder
Verdens Bedste Nyheder har ansat journalist og kampagneleder Karoline Rahbek som ny projektleder for medier og kommunikation.
Del artikel
Kontakt
Verdens Bedste Nyheder
NGO FORUM
Nørregade 15, 1165 Kbh. K
Tlf. 3318 7777
verdensbedstenyheder@ngoforum.dk
Sekretariatsleder
Thomas Ravn-Pedersen
Tlf. 2941 4603
trp@ngoforum.dk
Projektleder
Karoline Rahbek
Tlf. 3113 0770
kara@ngoforum.dk
Andre Kategorier
Regioner: Danmark
Pressemeddelelse
Karoline Rahbek, der er 33 år, kommer fra en stilling som kommunikations- og marketingchef på MSC-mærket hos Marine Stewardship Council, hvor hun det sidste halvandet år – ene kvinde – har stået for en imponerende introduktion af MSC-mærket til de danske forbrugere. Her koordinerede hun blandt andet en landsdækkende MSC-kampagne, der for første gang lykkedes at samle dagligvarebranchen med fiskeribranchen. Før det var hun i fire år kommunikationskonsulent og redaktør hos i WWF verdensnaturfonden og har således indgående kendskab og erfaring med medier, udviklingskommunikation, CSR og virksomhedspartnerskaber.
”Og netop de fire områder er helt centrale for Verdens Bedste Nyheder. Derfor glæder vi os meget til at få Karoline Rahbek og hendes evner og imponerende resultater med i Verdens Bedste Nyheder kampagnen”, siger Thomas Ravn-Pedersen, der er leder af Verdens Bedste Nyheder.
Kampagnen startede i 2010 og skal nu på femte år bringe nyheder om udvikling og fremskridt i verden til danskerne. Verdens Bedste Nyheder er et unikt samarbejde med FN, Danida, NGO FORUM og flere end 90 udviklingsorganisationer på den ene side og flere end 90 virksomhedspartnere og medievirksomheder på den anden.
”Med ansættelsen af Karoline Rahbek har vi sikret os en medarbejder med lige præcis den sjældne erfaring og evne, det er, at kunne bygge bro mellem udviklingsarbejdet og globalt engagerede virksomheder og som mestrer kunsten at kommunikere overbevisende på mange medier”, siger Thomas Ravn-Pedersen.
Om ansættelsen selv, siger Karoline Rahbek: ”Verdens Bedste Nyheder har de sidste fire år givet landets ngo’er og virksomheder en innovativ platform til at kommunikere om indsatsen i verdens fattige lande på en nuanceret og konstruktiv måde. Resultatet er ikke til at tage fejl af: Flere og flere danskere tror nu på, at vi sammen kan være med til at skabe en positiv udvikling. Jeg glæder mig til at være med til fortsat at udvikle kampagnen i dens afgørende fase op til 2015.”