Bliv virksomhedspartner

Et samarbejde med Verdens Bedste Nyheder giver mulighed for at fortælle om din virksomheds samfundsengagement og aktivt opfylde jeres Global Compact-forpligtelser. Det er nemt og fleksibelt, og der er mulighed for at deltage på mange niveauer.

Vil I være med i Verdens Bedste Nyheder

Et strategisk partnerskab med Verdens Bedste Nyheder kan være med til at styrke og synliggøre jeres CSR-profil.
Konktakt os, så finder vi sammen frem til, hvordan I bedst deltager. Det er gratis at være med.
Kontakt Karoline Rahbek

E: kr@worldsbestnews.org
M: +45 7879 7781

Bliv klogere på vores partnerskaber

Bliv partner med Verdens Bedste Nyheder og fortæl hvordan virksomheden arbejder med Verdensmålene
Få et hurtigt overblik over hvordan og hvorfor et partnerskab giver mening, og se hvordan andre virksomheder deltager.
Læs online
Download pdf

Verdensmåls­kompasset

Verdensmåls­kompasset guider jeres virksomhed til at udvælge specifikke Verdensmål og inddrage dem i jeres strategi.
Download pdf.

Kampagne­materiale

Download logoer, plakater, annoncer og infografikker på dansk og engelsk, som I kan bruge til at sprede Verdens Bedste Nyheder ud til både eksterne og interne kanaler.

Brug jeres indsats i den årlige Global Compact-rapport

Et partnerskab i Verdens Bedste Nyheder tæller med som aktivitet i den årlige fremskridtsrapport til Global Compact. De største danske virksomheder, der skal redegøre for deres arbejde med samfundsansvar i årsrapporten jf. §99a kan også beskrive deres indsats i Verdens Bedste Nyheder i denne del af deres rapportering.

Privat-offentlige partnerskaber

Se eksempler på hvordan partnerskaber mellem virksomheder og forskellige FN-organisationer bidrager til Verdensmålene.

Særtillægget er lavet af FN Byen og Copenhagen Post.

Læs online

Juice og Verdensmål


Rynkeby har tre år lavet særlige Verdens Bedste Nyheder-juice til den årlige event. Senest i 2016, hvor 100.000 juicebrikker med Verdensmålene blev delt ud over hele landet.

Virksomheder skaber fremskridt
Over 70 virksomhedspartnere spiller i dag en vigtig rolle i at udbrede Verdens Bedste Nyheder til kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere. Verdens Bedste Nyheder har partnerskaber med både små, mellemstore og globale virksomheder samt erhvervsnetværk inden for de fleste brancher. På den måde når vi ud til en stor del af den danske befolkning med overraskende og engagerende nyheder om fremskridt og løsninger på verdens udfordringer.

Virksomheder kan være med på mange forskellige måder: Fra at udvikle strategiske, nytænkende kampagner og særlige udgivelser i samarbejde med Verdens Bedste Nyheder til at bringe vores nyheder og materialer på forskellige platforme for både intern og ekstern kommunikation.

Kommunikation og journalistik om erhvervslivets løsninger
Verdens Bedste Nyheders arbejde tager udgangspunkt i FN’s Verdensmål for bæredygtig udvikling, der handler om at løse nogle af verdens største udfordringer som ekstrem fattigdom, global ulighed og klimaforandringer.

Erhvervslivet spiller en afgørende rolle for Verdensmålene. Verdens Bedste Nyheder dækker ud fra vores principper om konstruktiv journalistik derfor gode historier og eksempler på, hvordan virksomheder er med til at skabe bæredygtig udvikling. Ligesom vi i sammen med vores partnere laver kampagner, der fortæller hvorfor globale udfordringer og fremskridt vedrører os alle – og hvordan erhvervslivet i Danmark bidrager til løsninger ude i verden.

Fokus på Afrika


DI og Verdens Bedste Nyheder satte spot på vækst og danske virksomheders arbejde i Afrika med udstillingen ’Afrika under forandring’ , hvor Grundfos, Toms, FLSmidth og BlueTown udstillede i foyeren i Industriens Hus.

Overraskende budskaber på mælken


Thise har tre år i træk bragt Verdens Bedste Nyheder på millioner af mælkekartonner omkring den årlige kampagneevent.

Chokolade med budskaber

Toms Coop chokolade
I 2015 fik morgenfriske danskere en lidt sødere morgen med et stykke Toms chokolade fra Ghana udviklet i samarbejde med Coop. Chokoladen blev uddelt til Verdens Bedste Nyheders morgenevent og havde budskabet; Vi lever længere og bedre.

Plakater i 20 lande


Under det afgørende FN-topmøde i september 2015 blev kunder i 500 Flying Tiger-butikker i 20 lande mødt med plakater om de nye Verdensmål med en opfordring om at dele budskabet om dem.

Nyheder I kantinen

novo-nordisk-canteen-cards-web
Novo Nordisk har bl.a. flere år i træk bragt Verdens Bedste Nyheders buskaber på skilte i alle kantiner, hvor ca. 17.000 danske medarbejdere spiser.

Annoncer i magasiner

magasiner-bonnier-web
Bonnier har seks år i træk bragt annoncer med årets budskaber for Verdens Bedste Nyheder. Senest fordelt på 11 annoncer i magasinerne I FORM, Illustreret Videnskab, National Geographic og Historie, der samlet har ca. 1,3 millioner læsere.

Virksomheder